Yhä useampi suomalainen on korkeakoulutettu, mutta samalla tiettyjen alojen asiantuntijoista on huutava pula. Mediatoimistoketju Omnicom Media Group Finland lanseeraa koulutuksen huippuyksikön ratkaistakseen markkinointialan kohtaanto-ongelman. Ensimmäiset koulutettavat aloittavat huippuyksikössä marraskuussa 2017. Uusien ammattilaisten koulutuksesta vastaavat Annalect Finland sekä Ainoa Resolution.
”Tiedolla johdetun markkinoinnin suurimmaksi pullonkaulaksi on muodostunut se, ettei markkinointiteknologioita osaavia käyttäjiä ja analyytikoita ole markkinoilla riittävästi. Teknologiaa kyllä löytyy, mutta ei teknologian älykkäitä hyödyntäjiä”, taustoittaa Omnicom Media Groupin toimitusjohtaja Teemu Neiglick.
”Korkeakouluissa laahataan perässä siitä, mitä käytännöntaitoja yhä enemmän teknologiaan tukeutuvassa markkinoinnissa tarvitaan. Päätimme digitaalisen markkinoinnin markkinajohtajana tehdä tarvittavan muutoksen”, Neiglick taustoittaa. Omnicom Media Group Finland palkkaa ja kouluttaa markkinoinnin automaatio- ja analytiikkaosaajia asiakkailleen poikkeuksellisen laajassa ohjelmassa.
Vuoden 2018 aikana yli 50 henkeä koulutetaan ja integroidaan osaksi asiakkaiden organisaatioita. Ensimmäinen koulutettavien ryhmä aloittaa jo marraskuussa 2017. Asiantuntijoiden koulutuksesta vastaa Annalect sekä Ainoa Resolution ja kumppanimme Adobe, Oracle sekä Salesforce.
”Poikkeuksellista koulutusohjelmassamme on se, että jo neljän kuukauden perehdytysjakson aikana tulevat asiantuntijamme työskentelevät asiakkaillamme ja integroituvat osaamisensa kanssa osaksi asiakkaiden tiimejä. Yhteys koulutusohjelmaan, mentorointiin ja työvälineisiimme kuitenkin säilyy, mikä takaa sekä yksilön että asiakasyrityksen kehittymisen.”
Huippuyksikkö on turvallinen mahdollisuus suomalaisille yrityksille
Uusi koulutusohjelma on tilaisuus suomalaisille yrityksille kehittää omaa markkinointiaan. ”Mukana oleva yritys saa tarvitsemaansa osaamista, mutta välttää virherekrytoinnin riskin. Tekijä solmii sopimuksen meidän kanssamme ja me vastaamme hänen kouluttamisestaan ja kehittymisestään myös jatkossa”, Neiglick sanoo.
Omnicom Media Group työllistää tällä hetkellä yli 200 digitaalisen markkinoinnin osaajaa Suomessa, joten 50 tulevan asiantuntijan kouluttaminen on huomattava panostus yrityksen toiminnalle. ”Tämä koulutus on asiakkaidemme suuresti toivoma palvelu. Huippuyksikkömme ei kuitenkaan ratkaise koulutuksen kokonaisongelmaa. Toivotamme korkeakoulut ja muut asiantuntijayritykset puuttumaan osaltaan asiaan”, Teemu Neiglick kannustaa.
Lisätietoja ohjelmasta: www.omgautomation.fi
Kiinnostuitko? Jätä yhteystietosi ja otamme sinuun pikaisesti yhteyttä:
Omnicom Media Group Finland, Toimitusjohtaja, Teemu Neiglick
Annalect Finland, Managing Director, Jussi Piri
Haluatko työskennellä teknologia-asiantuntijana Suomen isoimmilla mainostajilla? Hae mukaan
DMP Operator
Marketing Automation Operator