Google Analytics on selvä markkinajohtaja web-analytiikkajärjestelmien asennusten lukumäärällä mitattuna. Yhtiö tarjoaa kuitenkin virallista tukea vain maksullisten tuotteiden eli Google Analytics 360 Suite -tuotteiden ostajille. Omnicom Media Groupin alla toimiva, Annalect ryhtyy vuoden vaihteessa ensimmäisenä Suomessa tarjoamaan julkisesti Googlen analytiikkajärjestelmien käyttämiseen liittyvää tuki- ja ylläpitopalvelua.
Kuluneen vuoden aikana Google on julkaissut jo kolme uutta, ja organisaatioille maksutonta tuotetta analytiikan tuoteperheeseen liittyen. Data Studio, Optimize ja Attribution täydentävät jo aiemmin tuttuja Google Analytics ja Tag Manager tuotteita. Google Analyticsin tuotteilla katetaan jopa 80-90 % organisaatioiden käyttämistä web-analytiikkajärjestelmistä Suomessa. Suurin osa organisaatioista käyttää nimenomaan Googlen analytiikkatyökalujen maksuttomia versioita ja organisaatioille on vain tarjolla satunnaista tukea alalla toimivilta yrityksiltä. Annalect Finland tarjoaa vuoden 2018 alusta lähtien ensimmäisenä kaikkien organisaatioiden saatavilla olevan digitaalisen analytiikan tuki- ja ylläpitopalvelun.
Digitalisoituvassa maailmassa analytiikkatyökalujen merkitys on suuri. Ei ole kuitenkaan aivan yhdentekevää, miten järjestelmiä käytetään, sillä vääränlaiset asetukset saattavat johtaa heikkolaatuisen datan syntymiseen. Annalectin tuki- ja ylläpitopalvelut sisältävät käytössä olevien järjestelmien teknisen toimivuuden sekä organisaation tärkeiden avainmittareiden automaattista valvontaa.
”Vaikka Googlella on paljon erilaisia ohje- ja tukimateriaaleja verkossa, ei niiden käyttäminen ole välttämättä helppoa tai kustannustehokasta. Me haluamme antaa oman kokemuksemme ja osaamisemme yritysten käyttöön siten, että he saavat kaipaamansa vastaukset nopeasti ja selvällä Suomen kielellä”, kertoo digitaalisen analytiikan johtaja Petri Mertanen”
Analytiikan tukipalvelu mahdollistaa organisaatioiden henkilöstön kehittämisen sertifioitujen ammattilaisten tuella. Yrityksen johdolle on tärkeää tietää, että analytiikkaa valvotaan ja tukea kehittymiseen on tarjolla lähellä. Palvelun kiinteä kuukausihinta takaa sen ettei yksittäisiä kysymyksiä veloiteta konsultointihinnoilla.
Lisätiedot ja kyselyt:
https://www.annalect.fi/analytiikka/analytiikan-tukipalvelut/
Petri Mertanen
Director, Digital Analytics
petri.mertanen@annalect.com
Puh. 0400 792 616
Annalect on kansainvälisen Omnicom Media Groupin perustama ja omistama yritys, jonka palveluksessa on yli tuhat henkeä. Suomen yksikkö toimii itsenäisesti, New Yorkin päämajan tukemana. Helsingissä asiakkaiden markkinoinnin tehoa ja datan hyödyntämistä tukee 40 asiantuntijaa. Annalectin lähtökohtana on liiketoiminnan ymmärtäminen ja sen kehitys kokonaisuutena, niin kuluttajamarkkinoilla kuin B2B:ssä. Monipuolinen analyyttinen osaaminen, laajojen datamassojen hallinta ja oivallusten toimeenpano erottavat Annalectin muista. Tarjoamme tiedolla ohjatut keinot viedä markkinoinnin ymmärrys käytännön toimenpiteiksi, jotka aktivoivat niin sisäisen kehityksen kuin loppuasiakkaan käytöksen.