Syksy on monesti päätösten aikaa. Tällä hetkellä yritykset istuvat alas ja suunnittelevat tulevan vuoden markkinointitoimenpiteitä. Pohjana keskustelussa on yleensä viime vuoden tekemiset. Mutta kuinka monesti näissä palavereissa pohditaan sitä, miten viime vuoden markkinointieurot saivat käytännössä aikaan myyntiä?
Markkinointimixin mallinnus on siitä poikkeuksellinen tutkimusmenetelmä, että se vastaa tämäntyyppisiin makrotason kysymyksiin suurella tarkkuudella. Kuvittele malli, joka kertoo tarkkuudella, mitkä markkinoinnin investoinnit linkittyvät myyntiin ja mitkä eivät. Miten tämä on mahdollista? Mallinnus käyttää voimanlähteenään useista eri lähteistä kerättyä dataa. Markkinointimixin mallinnuksen mahdollisuudet eivät rajaudu ainoastaan kanavaoptimointiin, vaan sen avulla kyetään tunnistamaan muun muassa myynnin drivereitä, hintaa ja kilpailijakentän vaikutuksia.
Lue lisää markkinointimixin mallinnuksen mahdollisuuksista oheisesta infografiikasta:
Lue markkinointimixin mallinnuksen infografiikka suomeksi
Tässä myös Suomenkielinen tiivistelmä aiheesta: